Nakkekoteletter med digg tilbehør!

Saftige nakkekoteletter er digg synes jeg, og mange med meg. Flere blir lei av tilbehør som surkål, tyttebær  og litt gulrot, så her er et tips!

Stek koteletter i olje på sterk varme på begge sider, senk varmen og ha oppi en klatt med deilig Røros smør, og sett på et lokk. La det småputre i 15-20 minutter! Jeg krydrer med salt på begge sider før jeg steker de, også har jeg på pepper rett før serveringen, synes peppersmaken kommer beste frem da!
Digg tilbehør er, Stekt TulipBacon, sopp og rosenkål. Start med å rense og dele rosenkålen i to, kok de i 2 minutter i mikroen. Stek TulipBacon i litt olje, ha oppi delt sopp og de lett kokte rosenkålene, ha oppi en klatt Røros smør og krydre med nykvernet pepper og litt timian.
Stek og bland tilbehøret, og server!

 

Velbekomme!

Egil

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *