Lørdagsmiddag med kjøttboller, div grønsaker, Tørrsaltet Bacon i tomatsaus!

Kom plutselig til å tenke på at, Idag har jeg lyst på en god tomatsaus med bacon, kjøttboller og godt med grønsaker!
Så fant jeg frem det jeg hadde!
En pakke Tulip Tørrsaltet ternet bacon!
150 gram karbonadedeig,
Litt sellerirot i terninger, finkutta løk og hvitløk, noen delte rosenkål, 12 delte cherrytomater, frisk timian, grovhakkede tomater på boks og BBQ saus!
Startet med å blande karbonadedeig med litt BBQ saus, løk og litt lagde små kjøttboller. Stekte Tørrsaltet TulipBacon i litt olje, før kjøttbollene kom oppi og ble brunet over det hele! Hadde så oppi alle delte grønsakene og blandet forsiktig og krydret med litt salt og pepper! Hadde oppi tomatsaus, strødde på en neve med revet parmesan og senket varmen og satte på et lokk! Etter 5-6 minutter hadde jeg på litt mere parmesan og gratinerte i ovnen et par minutter!
Godt med fersk pasta til, eventuelt om du er på lavkarbo lager du strimler av squash, de skal bare stekes i litt olje i 30 sekunder!
Jeg steker alltid litt ekstra Tørrsaltet TulipBacon som jeg holder av til serveringen og strør det over kjøttsausen og over min tallerken før det nytes!

Velbekomme!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *